Stella….Diet….

IMG00106-20100822-1457


Tengok tue… comel tak dwang nieh.. Yang kiri tue name dier Mischa, belakang tu plak Sheero dan yang paling gundut tue adalah… Stella. Stella nie dah sangat overweight yer. Setiap kali pergi vet, doctor suruh dia nie diet. aaaa Dr macam mana saya nak suruh dia diet? Dwang duduk satu cage. memang kena satu cage kalau asing kan nanti dwang merajuk dengan saya macam mana tueh? Kalau saya kurangkan makanan Stella nanti dia curik makanan Sheero & Mischa.. kelaparan plak lagi 2 ekor.

 

Sooo kesimpulan nyer.. still letak jumlah makanan yang sama tapi bila aku kejer morning shift.. balik jer kejer terus masukan dwang dalam bilik. This time lamaaaa dwang duduk dlm bilik.. most of the time mesti lah tiiiidoo. Bila dwang dah bising betul2 baru masukan balik dalam cage. Stella skrg dah pandai.. kalau dia bunyi2 manja maksud nyer dia nak makan. kalau dia bunyi sambil kaki dier dekat pintu maksudnyer dia nak kencing/berak. Jadi kalau setakat bunyi manja2 takder la aku nak bukak pintu.. pergi dekat dier belai2. Sorry Steya.. Steya pun kena puasa okehhhh. :-)  good girl.

3 Response to "Stella….Diet…."

  1. Boy Says:

    pinjam sorang bleh?

  2. Alan Ahmad Says:

    which one? :-p

  3. Diana Says:

    Alan dearest..suruhla SMS beranak plsssss.I nak kitten comel.sobs