Weekly recap

IMG00022-20100723-1619

 

Tengok lah nie. Time aku nak balik kampung dan kalau nak bawak beg besar macam nie la perangai dwang. seekor sekoor nak masuk dalam beg nieh. Mesti dwang cakap… Nak ikutttt nak ikuttttt! :-) Kesian jugak aku tengok dwang nieh.

 

Dekat KL nie kekadang aku memang tak faham kenapa la boleh ada jam dekat MRR2 nieh even though ada 3 lanes. Nak kata ada accident tak pulak. rupa2 nyer ada satu kereta rosak. yang lain tueh terlalu prihatin slow kan kenderaan nak jengguk aper yang berlaku. Hello kalau korang prihatin sangat pergi la tolong orang tu bukan nyer tolong tengok…hanjjj betul. Nie dah membuatkan aku almost tak dapat naik flight yer.. lagi 5mins pintu boarding nak tutup. Selamat semalam dah buat web check-in kalau tak alamat tak balik la aku.

 

Plan asal nyer nak pergi Langkawi lepas sign agreement refinance.. sekali tak jadi sebab mama tak larat. Lagi satu baru dia cakap kena dapat kan surat puspakom dan kena pergi jpj dapatkan surat untuk tukar nama. Damnnnn kalau tau kena buat mendalah nieh tak perlu la aku balik naik flight baik drive ajer. Nie dah rugi one-way ticket (MH) for this thursday.

IMG00035-20100727-0800

So Tuesday morning balik KL naik AK awal pagi kira 2nd flight pergi KUL. Sampai rumah jam 10am. SMS bising giler bila nampak aku kat depan rumah. Lepas breakfast aku masuk kan SMS dalam bilik rehat kejap.. rasanyer lepas 30mins kitaorang semer dah terlelap. Aku sedar pun time tu sheero terkejut sebab orang rumah sebelah dah start buat renovation. Bising giler bunyi drill… memang dah tak boleh tido dah. Sooo masuk kan dwang balik dalam cage.. then pergi lunch. Lebih kurang jam 3pm baru gerak… drive balik penang.

 

Bosan giler drive sorang2, jalan pun lenggang tak banyak kenderaan.. Aper lagi melalak ajer lah dalam kereta tue.. bila rasa lapar kita makan dulu muahahhaha. Maintain dengan speed 100-110km/h aku sampai penang jam 6.30pm.

IMG00036-20100727-1534

 

Tadi pagi lebih kurang jam 8am bertolak dari rumah pergi Puspakom. Selamat la time dekat sana tue aku orang no. 2 jadi takder la lama sangat nak tunggu nanti. Semua nyer lulus kecuali cermin depan tinted dia melebihi had.. Aperrrrrr lebih had? tak nampak hitam pun cermin depan tueh.. siap boleh nampak lagi orang kat dalam kereta. Since dia tunjuk lah bacaan meter tue aku pun malas la nak bising2 so tanggalkan ajer lah tinted cermin tueh. selamat senang takder tinggal kesan. So 2 jam lebih berurusan dekat Puspakom. lepas tue pergi pulak ambank summit semua forms.

 

Balik rumah.. my sis dah masak untuk lunch. Lunch hari nie adalah… SOtong sumbat huhuh dah lama aku tak makan lauk nieh. sedappp plak tueh :-)

IMG00037-20100728-1155

 

Hari nie tak buat aper2 sangat.. kebanyakan masa just lepak2 dekat rumah ajer. My sis dah tanya nak makan aper plak esok.. alamat bertambah la berat badan aku nieh. Balik penang asyik makan ajer. :-S

0 Response to "Weekly recap"